Med mindre du er så kendt og har et netværk der gladeligt anbefaler dig til højre og ventre og du alene af den grund har så mange kunder, at du ikke behøver at markedsføre dig og har brug for at finde nye kunder er din visuelle identitet et vigtigt værktøj i din markedsføring. Derfor er det lige så vigtigt at du bruger lige så meget tid, energi og penge på at få designet det helt rigtige logo som fortæller dine nye kunder hvem du er og hvad dit firma står for. Det lyder enkelt, men det er det ikke.

Det kræver et helt specielt talent, at få det ned i et enkelt logo, der samtidig skal kunne være let genkendeligt. Derfor skal man heller ikke falde for fristelsen for at spare penge, fordi man kender en der kender en, der har lavet et logo til den lokale fodboldklub. Brug de penge det er nødvendig for at få en professionel til at designe det rigtige og betragt det som en investering. Det rigtige logo vil tjene sig selv hjem mange gange. 

Sammenlign bøger, vin og logo

Det kan lyde som en sjov sammenligning. Hvad har bøger, vin og logo med hinanden at gøre. Ret meget. Hvem har ikke stået og kigget på omslaget af en bog eller på en vin etiket og så prøvet at vurdere indholdet. Med mindre du kender forfatteren eller vinen har du kun omslaget eller etiketten at vurdere ud fra. Så ser omslaget eller etiketten god ud tænker de fleste helt automatisk at så må indholdet også være det. Det er nøjagtig det samme nye mulige kunder gør, når de skal vurdere dig på din visuel identitet. Bøgerne og vinen får dog langt mere opmærksomhed end du vil. Du får kun et brøkdel af et sekund, så er kunden videre.